Naya's Hjemmeside

VENEDIG - forårs miniferie med Sanne

Vi tog en vandtaxa fra lufthavnen til vores Hotel som lå tæt ved Marcus Pladsen og afsætningsstedet. Efter vi havde fået vores værelse gik vi rundt i byen og så en masse. Der er mange snørklede gader og kanaler og vi fandt et godt sted at spise frokost. Senere var vi på Gondol sejlads og det var en rigtig fed oplevelse. Vores første spisested var en restaurant vi havde set på Gondol turen og det var et godt valg. Næste dag havde vi booket guided tur til Skt. Marcus Kirken og Doge Paladset, det var et oplevelse og guiden var rigtig god til at fortælle om historien. Vi fandt nogle kirker, en spændende boghandel og senere på dagen var jeg oppe i Skt. Marcus tårnet og sikke en flot udsigt. Vi fandt et lille torv lidt væk fra Skt Marcus pladsen hvor vi fik en dejlig fiskeret og et glas vin. Sidste dag havde vi booket en tur til øerne Murano, Burano og Torcello hvor der ligger en gammel Katedral. Murano er øen med glasværkstederne, Burano er fiskernes ø, med alle de farverige huse.